וורדפרס או מג'נטו ? למה לא את שניהם!

אם ברצונכם להקים את אתר תדמית או אפילו אתר מידע הבחירה הטבעית של מרבית העולם תהיה בוורדפרס המערכת ששולטת על כמעט 50% מסך כל האתרים ברשת ואחת המערכות קוד פתוח הטובות והאמינות ביותר הנתמך על ידי עשרות אלפי תוספים. כאשר בוחרים לפתוח אתר מכירות און ליין השיקול בבחירה מבין השתיים הופך להיות מורכב כאשר לוורדפרס יש תוסף WooCommerce שנותנת מענה לא רע בכלל לבעלי חנויות קטנים.

שני מערכות אילו גם הוורדפרס וגם מגנטו הם פיתוחים בקוד פתוח כלומר חינם לחלוטין ושני המערכות מאפשרות שימוש בבלוגים כדי לקדם מכירות ולשפר את הרלוונטיות באתר כדי שיופיעו בתוצאות חיפוש וכמובן שהוספת פריטים בשני המערכות אינם קשות במיוחד , התאמות אישיות והתקנה של תוספים ותבניות עיצוב אף הם מתאפשרות במערכות אילו אז מה מייחד כל אחת ואיך אנחנו בוחרים מבין השניים?

הייחודיות של וורדפרס :

מג'נטו או וורדפרס
מג'נטו או וורדפרס

וורדפרס נבחרה על ידי רוב בעלי האתרים בגלל מכלול סיבות כאשר החשובות מבינם הן פשטות הפיתוח ונוחות השימוש , האפשרויות האין סופיות והלוגיקה הפשוטה שעליה מתבססת מערכת אתר מג'נטו מאפשרים למאות אלפי מפתחים בכל העולם לעבוד עליה ללא קשיים מיוחדים ולכן המחירים לפיתוח של אתר וורדפרס נמוכים משמעותית מכל מערכת אחרת ונוחות השימוש שניתנת לאחר מכן למנהל האתר משאירה את המתחרות מענף התוכן הרחק מאחורה כאשר מי שעושה שימוש עם וורדפרס פעם אחת כבר אינו חוזר למערכות כדוגמת ג'ומלה או דרופל המסורבלות.

הייחודיות של מג'נטו :

מג'נטו
מערכת מג'נטו המובילה מבין מערכות מקוונות לחנויות.

 

מג'נטו היא מערכת קשה לפיצוח ולא רבים יודעים לעבוד על פיתוחים עבורה ומעטים עוד יותר מוסמכים בפועל לבצע פעולות פיתוח מורכבות , ליבת המערכת נבנתה בצורה שונה מהמצופה ורק לאחר היכרות מעמיקה עם תכונות המערכת שניתן לעבוד עליה כנדרש , גם פאנל הניהול מצריך תקופת הרגל משמעותית מאחר ומגוון האפשרויות בה מבלבל. אז למה אנשים בוחרים בכל זאת במג'נטו? מהסיבה הפשוטה שכאשר רוצים למכור וייעודו המרכזי שלכם להרוויח ממכירות אין לכם אלטרנטיבה אמיתית לכלים המטורפים שיש למג'נטו להציע ובסופו של דבר הכסף הוא זה שקובע.

כדי לענות על שאלה זו עליכם להבין היטב את היעדים שלכם ולדעת לאן תרצו להוביל את האתר לאורך זמן , השאלות שעליכם לשאול את עצמכם הן :

  • מה ליבת האתר : התוכן או המוצרים שנמכרים?
  • מה מספר המוצרים שברצונך למכור?
  • מהו התקציב שלכם ?
  • האם האתר הוא חלק ממכלול שירותים או עומד בפני עצמו?

ברור לנו שכל מערכת יש יתרונות מובהקים על זאת האחרת אך מה קורה כאשר אנחנו עונים על השאלות ומוצאים את עצמינו איפה שהוא באמצע ? כלומר אנחנו מעוניינים בתוכן לא פחות ממכירות ובחירה בין המערכות הופכת להיות משמעותית יותר – מה אנחנו עושים?

שילוב בין מג'נטו לוורדפרס 

לחבר בין התכונות הטובות של מג'נטו ושל וורדפרס
לחבר בין התכונות הטובות של מג'נטו ושל וורדפרס

אמנם לא רבים טורחים לעשות זאת ואילו שבוחרים לשלב בין המערכות עושים זאת לרוב למטרות קידום האתר או הוספת ערך מוסף למוצרי החנות אך שילוב magento ו wordpress בהחלט יכול לעשות טוב לעסק שלכם בראיה לאורך זמן כאשר ברצונכם לתת לסוגי הקהלים באתר תכנים ומוצרים בדיוק לפי שאילות החיפוש שלהם , כאשר אתר מספק מענה מקיף לגולשיו הם נוטים לחזור ולצרוך עוד ועוד ממה שיש לכם להציע , שילוב מערכות אילו ניתן לעשות ברמות שונות מהוספה של מוצרים לאזור הבלוג וורדפרס ועד שליפה של תוכן אל תוך אזורי המכירות במג'נטו.

כדי לבצע שילוב זה אנחנו נדרש לעשות שימוש בתוספים על גבי שני הפלטפורמות ולפעמים אף יותר מתוסף אחד כדי למקסם את השילוב בין המערכות עד כמה שניתן , בשונה מהתקנת תוספים בוורדפרס במג'נטו מומלץ להיערך כבר בתחילה ולהטמיע את תוספי הבלוג בשלבים הראשונים להרצת האתר וזאת כדי להימנע מהפתעות לא נעימות שקורות מידי פעם בתוספים לא אמינים במג'נטו. הנה כמה דוגמאות לתוספים שימושיים:

תוספים להצגת בלוג וורדפרס במג'נטו :

1. WordPress Integration – תוסף זה תומך בשימוש בעיצוב אתר מג'נטו ויודע לעשות שימוש בכל התוספים החשובים שמותקנים על אתר הוורדפרס שלכם ומאפשר לכם       להתחבר עם אותו חשבון לשני המערכות תוך קביעה של מוצרים שונים לפי תוכן בבלוג. המחיר : חינם | להתקנה

2. Sonassi WordPress Integration – תוסף זה טוען לכתר בטענה שהוא הטוב ביותר והוא מאפשר שימוש בכל התוספים והאפשרויות שיש בוורדפרס עצמה תוך שילוב         מושלם תוכן טקסטואלי שמושך תנועה לאתר ומספק מענה לשאלות הגולשים , ניתן להטמיע כל שינוי שתרצו. המחיר : 240$ | להתקנה

3. WordPress Blog Connecter – למוצרים רבים בחנות שלכם יש פרטים משתנים וייתכן אף שתרצו לחבר בין תוכן בבלוג לבין מוצרים בחנות ובכל פעם שתעלו מאמר חדש תרצו שהוא יופיע על יד המוצר הרלוונטי ובדיוק בשביל זה יצרו את התוסף הזה שמתעדכן בפשטות ובאופן אוטומטי. המחיר : חינם | להתקנה

לא יודעים איך להתקין? – מדריך התקנת תוספים במג'נטו

תוספים להצגת מוצרי מג'נטו בוורדפרס :

1. Magento WordPress Integration – אם עיקר הפעילות שלכם נמצאת בבלוג , אם רוב הגולשים שלכם נכנסים לבלוג הרי שכדאי לכם לנצל מרחב זה גם כדי למכור וכדי      לעשות זאת עליכם להוסיף תוסף שאוסף עבורכם את המוצרים הרלוונטיים ומציג אותם לצד התכנים הטקסטואליים בבלוג עצמו. להורדה

2. Magento – תוסף זה מאפשר לכם להציג מוצרים ליד תוכן הבלוג במקומות שונים המתבססים על הווידג'טים באתר על בסיס shortcode מוצר או קטגוריה , המוצרים               מוצגים עם תמונה, כותרת ומחיר ובלחיצה עליהם מגיעים הישר לעמוד המוצר והרכישה באתר מג'נטו. להורדה

3. Magento User Compatibility – תוסף זה אינו מציג תמונות או כל דבר אחר אלא מיועד להמרה של משתמשים וססמאות במעבר מאתר מג'נטו לאתר וורדפרס אבל ניתן     לעשות בו שימוש במידה וברצונכם לאפשר למשתמשי המג'נטו להתחבר ולהגיב גם בוורדפרס שלכם ללא צורך בהרשמה מחדש. להורדה

מתעניינים בוורדפרס? – עוד כתבות על וורדפרס

וורדפרס או מג'נטו ? חשוב לזכור שהעבודה על שני מערכות יכולה להיות מאוד אפקטיבית כאשר אדם אחד עובד על תוכן והאחר על המוצרים בחנות והם עובדים בו זמנית אך על מערכות שונות שמאפשרות לשניהם להתקדם במלוא הקצב ללא הפרעות , מצד שני כאשר מדובר בעובד יחיד וכדי לבצע שינויים יש צורך בעבודה ותחזוקה של שני מערכות ייתכן והדבר יהפוך ללא נעים עם זמן – בחרו טוב ובהצלחה.

רוצים אתר משולב וורדפרס ומג'נטו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *