אופטימיזציה לאתר – מבט מעולם הSEO

כיום כדי להופיע בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש הנחשב והנחשק ביותר- הלא הוא google, על כל אתר לעמוד בקריטריונים מסוימים. נפרט קצת על שיטת העבודה לשיפור דירוג האתר, או במונח המקצועי, נעשה אופטימיזציה לאתר. השיטה מתבססת על סדר פעולות המאגדות כללים שעל כל אתר לעמוד בהם.

Google שם דגש על ממשק משתמש (ui) ומעניק חשיבות רבה לעניין. כאשר גולש מחפש שירות/מוצר ובוחר בתוצאת חיפוש כלשהיא, הוא רוצה לקבל את מבוקשו. אנו צריכים לשאול את עצמינו, האם ענינו לו על הצורך לשמו הוא נכנס. אם ניקח לדוגמא אתרי מכירות אונליין, תהליך הרכישה צריך להיות פשוט ביותר, כמה שפחות כפתורים ולהניע למכירה. מודול של מוצרים נלווים, מוצרים שנרכשו לאחרונה, הצעה למוצרים חמים וכו'.

בכל אתר יש לייצר היררכיה נכונה, ההיררכיה צריכה להתבסס על מילות מפתח אותן נבדוק באמצעות כלים שונים העומדים לרשותנו. יש לבצע בדיקה מעמיקה בכדי לדעת מהם הביטויים אותם אנשים מקלידים במנועי החיפוש, ובמה שווה להתמקד על מנת לא להשקיע מאמץ לשווא. לאחר שביצענו נפח מילות חיפוש, נוכל להחליט על ביטויים מסוימים אותם אנו רוצים לקדם ולפיהם ליצור היררכיה מתאימה. יש לשים לב שכל מה שמופיע למעלה מצד ימין הוא המקודם ביותר.

 

אתם בוחרים מה סדרי העדיפות ואילו תכנים בכל תיבה
אתם בוחרים מה סדרי העדיפות ואילו תכנים בכל תיבה

חשוב ליצור היררכיה נכונה כך שיווצר משפך מתאים כאשר קטגוריה ראשית היא העליונה ביותר, תחתיה מופיעה קטגוריה משנית, תחתיה מוצרים וכן הלאה.  שימו לב, ביצירת היררכיה נכונה נשים דגש על שינויי כתובות url ידידותיות וmeta tag בהתאם שמטרתם ליידע את גוגל בסדרי העדיפויות שלנו ואיך אנחנו מתעדים להציג את התוכן לגולש ונתונים אילו יבחנו ויוצגו בהתאם.

על האתר להיות רלוונטי וידידותי למשתמש, עלינו לייצר תנועה מכל מקום אפשרי – הפניות מאתרים שונים, קמפיינים ממומנים, חיפושים אורגניים, כתבות ממומנות וקמפיינים בפייסבוק, כתבות בפורטלים שונים וזה רק על קצה המזלג כי ככל שנגדיל את סדרי התנועה לאתר וככל שהגולשים יהיו יותר מסופקים מהמענה שהם קיבלו כך סיכויי ההצלחה של העסק שלכם עולים.

סוגים שונים של גולשים מרכיבים את האתר
סוגים שונים של גולשים מרכיבים את האתר

אנו מעוניינים שהגולשים ישארו זמן רב באתר, יצרו אינטראקציות שונות ועל כן עלינו להניע אותם לבצע זאת, וכן אנו רוצים שהם יצפו בדפים רבים ולא ינטשו את האתר ללא שום פעולה מאחר ובמידה וגוגל יזהה שאנחנו נותנים מענה מתאים האתר שלנו יקבל עדיפות על פני המתחרות.

רבים משווים את קידום האתרים "בעבר" לזה של היום אך השינויים שהתווספו הן ממש שמיים וארץ. בעבר היה מספיק לשמור על אחוז מסוים של איזכור המילה המקודמת בכדי להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש, היום אנו צריכים להתאמץ על מנת לעמוד בדרישות google . תוכן האתר צריך להיות רלוונטי, אמיתי ויעיל- כזה שיעשיר את הקורא ויעזור לו למצוא את מבוקשו. חשוב גם לשים לב לעיצוב האתר- אך זה כבר למאמר אחר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *