Magento 2 – עדכון או מהפכה?

פלטפורמת מג'נטו 2 עשתה הרבה רעש מהרגע שהוכרזה בשנת 2011. הציפייה חדרה לתודעה של כל מי שבקיא בתחום המסחר האלקטרוני וחלק מהחסרי סבלנות אפילו הקימו אתרים בסגנון הזה.
השדרוג מביא איתו המון שינויים שמשנים גם את חווית הסוחר וגם את שיטות הפיתוח מאחורי הקלעים.
אם היום אתם משתמשים במג'נטו 1.9, בטח אתם שואלים את עצמכם אם כדאי להשתדרג. במאמר זה אנחנו נסביר מה זה מג'נטו 2, למי זה חשוב ולמה כדאי לכם להתעדכן.

חווית משתמש

הדבר הראשון שקופץ לעין כשמתקינים את מג'נטו 2 הוא הממשק האסתטי והנוח של לוח הבקרה. להמחשת השדרוג המשמעותי, הנה לוח הבקרה של Magento 1.9.2.4:

Magento 1.9.2.4

חווית המשתמש בלוח הבקרה לא הכי ידידותית לסוחרים שאינם טכנולוגיים. הממשק לא נראה מרשים ובעיקר, הניווט מסורבל ולא ברור.

לצורך השוואה, הנה לוח הבקרה של Magento 2:

Magento 2

עיצוב שטוח, נקי ומודרני, זרימת משתמש מעולה ואינטואיטיבית, ובכללי, ממשק הרבה פחות מאיים.

ביצועים

בזכות אופטימיזציה רבה, מג'נטו 2 רץ בממוצע ב-20% מהר יותר ממג'נטו 1.

בימים שמבחר החנויות אינסופי והכוח הוא בידי הגולש, מהירות האתר משפיעה משמעותית על יחסי ההמרה באתר שלכם. חוץ מהמכירות האתר יהפוך גם ליותר "גוגל-פרנדלי" ויקודם בדירוגים של מנועי החיפוש.

אחת הסיבות שבזכותן הגרסה החדשה מהירה יותר היא שימוש במערכת מטמון Varnish שהיא בין הטכנולוגיות המובילות בהאצת אתרים.

עמוד התשלום

Magento 2 Checkout

עמוד התשלום הוא כנראה העמוד הכי חשוב של כל חנות אינטרנטית. בעמוד התשלום של מג'נטו 2 הושקעה מחשבה והתוצר הוא מרשים.

ברגע שגולש בוחר לשלם, המערכת מובילה אותו אוטומטית לתשלום כאורח במידה והוא לא מחובר. בגרסאות הקודמות, המשתמש התבקש להירשם או להתחבר למערכת לפני התשלום ובתהליך החדש ויתרו על השלב הזה, שינוי שמוריד חיכוך ויוצר חוויה יותר נעימה כשלא "לוחצים" על הגולש להירשם.

התצורה הזו מספקת תהליך תשלום נוח ומהיר יותר למשתמשים קיימים וחוזרים כאחד.

עוד אחד מהשיפורים בתהליך התשלום הוא תפריט הצד שמוצג בצד ימין של טופס הזנת הפרטים וכולל בתוכו את סיכום ההזמנה. אפשר להתייחס לסיכום ההזמנה בצד כסל קניות שעוזר לגולש לדעת בדיוק מה הוא קונה. אולי הוא הוסיף בטעות מוצר שלא רצה לקנות או שכח בסל מוצר שהוסיף מזמן. המידע התפריט הצד מספק מונע הפתעות לאחר התשלום וחוסך כאב ראש ללקוחות ולמוכרים.

שיפור נוסף בממשק עמוד התשלום הוא החישוב האוטומטי של מחיר המשלוח לאחר הזנת הפרטים הנדרשים. האפשרות הזו שימושים ללקוחות שרוצים לדעת מיד כמה ישלמו בסה"כ לפני שהם מזינים את כל הפרטים.

שלד התוכנה

מצד המפתחים יש מערכת יחסים של אהבה-שנאה כלפי המערכת החדשה של מג'נטו. מפתחים הרגילים למבנה ולסביבת הפיתוח של מג'נטו 1 יופתעו לגלות שבמג'נטו 2 קיימת מציאות אחרת לגמרי.

אחד מהשינויים הוא במבנה הקבצים:

Magento File Architecture

בגרסה החדשה, לכל מודול יש תיקיה משלו שבתוכה יש גישה לכל התבנית וכל קבצי ה-JS ,CSS ,LESS שמתייחסים לאותו מודול.

בשורה התחתונה, החילוק מהווה יתרון משמעותי למפתחי מודולים מהסיבה שמג'נטו 2 נותנת אפשרויות קוסטומיזציה בלי לגעת בליבת המערכת. חוץ ממבנה הקבצים, המערכת החדשה משתמשת בתשתיות פיתוח (Frameworks) מודרניות שמקלות על אנשי הפיתוח בכתיבת קוד יעיל יותר ופותחת מגוון אפשרויות חדשות.

Frameworks

עם כל היתרונות של שימוש בטכנולוגיות חדשות, באה גם עקומת למידה תלולה למפתחים שאינם מכירים את המערכות לעומק, מבחינת הלקוח זה יתרון כי המהלך יסנן את המפתחים הפחות בקיעים ומג'נטו תהפוך לפלטפורמה לא נגישה למפתחים חובבניים. רק נהגי מרוצים יהיו מסוגלים להתמודד על המנוע החזק שבא איתה. במידה ומשהו כן נהרס בשלב הפיתוח באתר מבוסס מג'נטו 2, אפשר יהיה פשוט להשמיט את החלק התקול בגלל המבנה "הפאזלי" שלו.

אבטחה

אחד הנושאים החמים בימנו הוא נושא אבטחת המידע. משנה לשנה, עולה המודעות לנושא ובצדק. מג'נטו 2 תומכת באימות צד-שרת, בזכות סוג האימות, האתר שלכם הופך להרבה יותר מאובטח.

בנוסף לכך, המערכת כוללת שדרוגים שמקלים משמעותית על עדכונים. עם כל עדכון שיוצא למג'נטו, נחסמות פגיעויות רבות ובגרסאות הישנות, חלק גדול מבעלי האתרים דחו את עדכון המערכת מחשש שהעדכון יהרוס את האתר. החשיבה הזו יצרה בעיות אבטחה חמורות בהמון אתרים וזו עוד בעיה שנפתרה עם הוצאת מג'נטו 2.

 

לסיכום, המערכת עברה מתיחת פנים רצינית והשדרוג הוא כמה צעדים קדימה בעולם המסחר האלקטרוני. אנו ממליצים לכל בעל חנות לשקול את השדרוג בגלל מגוון היתרונות שצוינו במאמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *