14 טיפים- כיצד לשפר את שליחת הניוזלטרים שלכם באופן דרמטי

בסופו של יום שליחת ניוזלטר/ דיוור לקוחות או ניהול מועדון לקוחות מדוור, קם ונופל על הבנת מספר דברים בסיסיים. נכון שצריך לפלח רשימות קהלים ממוקדות ונכון שחשוב לשדרג את כל סוגי המיילים המדוורים, אך כל עסק שרוצה להכנס לעולם של שיווק בעזרת תוכן (וראוי מאוד שתעשו כן) צריך להשקיע זמן באסטרטגיות דיוור שרואות את התמונה המלאה ומתייחסות למיצוב, טון מותג, ערך מוסף ואופטימיזצייה של המרות.  הפוסט נכתב מתוך קריאה בבלוג של אתר VERO.

14 הטיפים מטה נמצאים בקמפיינים המוצלחים ביותר שנעשו בעזרת דיוור לקוחות     (שליחת ניוזלטר)

1.  צרו מועדון אקסקלוסיביאם תגרמו לקוראים שלכם להרגיש מיוחדים, תצליחו לייצר התרגשות וציפייה לקראת המייל הבא. יכולת זו היא כלי עצמתי וחשוב בבניית קהילת עוקבים נאמנים לעסק.

אקסלוסיביות יכולה להיות עדינה או מוחצנת. למשל- כל פעם ש Apple משיקים מוצר חדש, לקוחותיהם מקימים מחנה מחוץ לחנויות רק כדי להשיג את המכשיר ראשונים. בכך שהציעו הזמנה מראש (pre-order) אפל הצליחו להמיר את ההתלהבות למזומנים ותוך כדי להוריד לחץ מהחנויות! עם תמריץ של משלוח בחינם, ברור היה שהדיוור (הניוזלטר) יקפיץ את המכירות, עוד לפני שאייפון 6 בכלל יצא לשוק. ואכן כך היה- תוך 3 ימים Apple מכרו 10 מיליון מכשירים!

דיוור לקוחות בניוזלטר מיוחד לקראת השקת אייפון 6
דיוור לקוחות בניוזלטר מיוחד לקראת השקת אייפון 6

2.  הראו שאכפת לכם- המנויים שלכם מקבלים עשרות, אם לא מאות, מיילים ביום. הם נשאלים בקביעות להתנסות עם שירותים שונים, להוריד E Book, לעקוב אחר מישהו בפייסבוק ועוד. הרעש באינבוקס שלנו הוא עצום. דאגה למנויים ואכפתיות מהם תעזור לכם לזכות באמונם.

דרופבוקס למשל, לקחו את העניין ברצינות ושלחו למנויים שלהם מייל שמבשר להם שהם מקבלים פי 10 יותר מקום אחסון באותה עלות ששילמו עד היום. האם אתם חושבים שהמנויים שלהם יפתחו גם את המיילים הבאים? אנחנו די בטוחים.

דיוור מנויים של דרופבוקס. ניוזלטר שמבשר כי נפח האחסון של המנויים הוכפל פי 10, ללא עלות נוספת
דיוור מנויים של דרופבוקס. ניוזלטר שמבשר כי נפח האחסון של המנויים הוכפל פי 10, ללא עלות נוספת

3.  בקשו משוב- מנויים, בסופו של יום, אוהבים ששואלים לדעתם וגם שמחים לעזור לשפר שירות או מוצר שהם מתעניינים בו או שהם לקוחות שלו. כשאתם מבקשים משוב עשו זאת בנימוס ובזהירות, אל תהיו יותר מידי אגרסיביים, שמרו על אותנטיות וכנות בקולכם, כמו כן עשו זאת בצורה הכי פשוטה שאפשר- ככל שיהיה פשוט יותר לענות על המשוב, ככה יותר אנשים יגיבו.

חברת Dollar Shave Club מגניבים בכל צורות השיווק שלהם וגם כשהם שולחים ניוזלטר המבקש פידבק.
חברת Dollar Shave Club מגניבים בכל צורות השיווק שלהם וגם כשהם שולחים ניוזלטר המבקש פידבק.

4.  השתמשו בפידבק צרכנים-

• ממחקר של Nielsen נמצא כי 70% מהצרכנים סומכים על מידע שמגיע מצרכנים אחרים

• מחקר אחר מצא כי 70% מהצרכנים מחפשים חוות דעת על המוצר לפני שהם רוכשים אותו

• מחקר נוסף מצא כי 63% מהצרכנים טענו שיותר סביר שירכשו מאתר שניתן למצוא בו תגובות על מוצרים

בקיצור- צרכנים סומכים על דעתם של צרכנים אחרים, אותו עקרון יכול להיות מיושם גם כשאתם שולחים ניוזלטר למנויים שלכם. Flightfox למשל, ציינו כבדרך אגב ש 97% מהלקוחות שלהם ימליצו על הגרסה האחרונה של השירות שלהם שיצאה לאור. נתון מדהים זה צורף למייל שמבשר על פוסט חדש בבלוג שלהם. אם גם לכם יש נתונים כאלו- וודאו שכולם ידעו עליהם! 

ניוזלטר המכיל פידבק צרכני
שליחת ניוזלטר המכיל תמיכה של צרכנים אחרים, יעזור לרמת האטרקטיביות שלכם בעייני מנויים שעדיין לא התנסו עם השירות או המוצר

5.  השתמשו בטון אישי-

"רק אנשים חזקים אינם מתביישים לדבר על הכישלונות שלהם" , הייאס דרמרייט, מנכ"ל Trace3 (חברה בשווי 300M$). 

שיווק במייל (Emarketing) הוא הזדמנות נפלאה להאניש את המותג שלכם. האינבוקס הוא מקום אינטימי מלכתחילה המיועד להתכתבויות אישיות (לפחות זו היתה מטרתו הראשונית), ולכן עליכם לעשות כל מאמץ להישמע אנושיים. מותר לדבר על אתגרים, מכשולים ואפילו כישלונות, אלו דברים שהקוראים יכולים להזדהות עימם, כך תייצרו קרבה מסוימת למנויים שלכם ותתנו למותג שלכם אופי אנושי (בניגוד לתדמית של עסק שרק רוצה לגרום לי להוציא עליו כסף).

Clarity, שירות שעוזר ליזמים ומנהלי שיווק להגדיל את העסק שלהם, שיתפו את המנויים שלהם בסיפור של החברה ואפשרו לקוראים שלהם (יזמים ומנהלי שיווק) להזדהות עם אותן נקודות שהכאיבו ל- Clarity שאולי גם מכאיבות להן. בסופו של דבר הם גם הציעו פתרון (תמיד תציעו פתרון)

השתמשו בטון אישי במילים שלכם, תנו דוגמאות מהתנסויות אישיות, והאנישו את המותג.
השתמשו בטון אישי במילים שלכם, תנו דוגמאות מהתנסויות אישיות, והאנישו את המותג.
ניוזלטרים שמדברים בנימה אישית, ומתוך התנסויות אנושיות מאפשרים לכם להתחבר למנויים ולייצר קרבה
ניוזלטרים שמדברים בנימה אישית, ומתוך התנסויות אנושיות מאפשרים לכם להתחבר למנויים ולייצר קרבה

6. הרגילו את המנויים להמרות- חברת Death To The Stockphoto  שמציעה תמונות אומנות איכותיות בחינם (ועובדת על מודל של שדרוג חשבון) שולחת למנויים שלה בכל ניוזלטר מספר תמונות בחינם ובכך: א. מרגילה אותם לצפות למייל  ב. מגדילה את אחוזי פתיחת הניוזלטר  ג. מחנכת אותם להמרות בכל מייל.

אסטרטגיות נוספות שירגילו מנויים לבצע המרות: הצעה להיות מחוברים גם ברשתות החברתיות , הצעה של לינק מקוצר שמאפשר שיתוף תוכן במדיה חברתית, הצעה לקריאה של טיפ, כתבה ועוד. חישבו מה מתאים עבורכם והרגילו את המנויים שלכם לחפש את הקישורים האינטראקטיביים בניוזלטרים שלכם.

7. צרפו קבצים להורדה- מספר האימיילים שכוללים את האפשרות להוסיף קבצים להורדה גדל כל יום. מדוע? משום שזאת פלטפורמה מצוינת להעביר קבצים ולשתף חומרים.

בדר"כ ניוזלטרים פרסומיים לא מכילים קבצים אלא מתמקדים בהעברת מסר, בהנעה לפעולה או בעיצוב. למה שלא תוסיפו פן שימושי למייל? כפי שציינו מעלה, Death To The Stockphoto עושים זאת בצורה מופלאה. כל מה שהם עושים זה לשלוח למנויים שלהם מייל אחד לחודש אך כל מייל כזה מכיל קובץ תמונות מהממות (שלא מסטוק) להורדה. המנויים יכולים להשתמש בהם לבלוג, לאתר, למדיה חברתית וכו.

ניוזלטר עם קבצים להורדה- להפוך את המייל השיווקי לכלי
ניוזלטר עם קבצים להורדה- להפוך את המייל השיווקי לכלי

8. אמרו לקוראים מה לעשות הלאה– עסקים רבים מפספסים את פוטנציאל ההמרות של ניוזלטרים בכך שאינם מבהירים למנויים מה עליהם לעשות הלאה. Conversion Rate Expererts מציינים : "היו ברורים ומדויקים עם המנויים שלכם, אמרו להם בדיוק מה תרצו שיעשו".

שליחת מייל שעונה על השאלה "מה עלי לעשות עכשיו?" היא דרך מעולה להקפיץ מעורבות מנויים. KISSmetrics שולחים את המייל הבא ישירות לאחר הרשמה ומנחים את המנויים שלהם כיצד להשתמש בשירות.

שליחת ניוזלטר עם הוראות מפורטות להעלאת אחוז ההמרות
שליחת ניוזלטר עם הוראות מפורטות להעלאת אחוז ההמרות

9. השתמשו באותה כותרת– טקטיקה זו מתאימה למותגים גדולים שהמנויים שלהם בוטחים במותג. שיטה זו מצוינת במיוחד עבור מיילים קבועים הנשלחים ללקוחות, כגון חשבוניות, ומאפשרת ללקוחותיכם למצוא אותם בקלות, שיטה זו טובה גם עבור ניוזלטרים הנשלחים באופן קבוע (יומי, שבועי, חודשי).

הנה מייל שאני מקבלת ברמה שבועית מ Emarketer-

ניוזלטר עם כותרת קבועה- שיטה שעוזרת להגדיל המרות עבור מותגים גדולים
ניוזלטר עם כותרת קבועה- שיטה שעוזרת להגדיל המרות עבור מותגים גדולים

10. השתמשו בכפתורים– הנה העצה הכי פשוטה שתקבלו- אם אתם רוצים שאנשים יקליקו, השתמשו בכפתורים! יש המון מחקרים בנושא, לדוגמא Campaign Monitor ביצעו בדיקות A/B על אימיילים וקיבלו עליה של 28% בהקלקות במיילים שהיה בהם כפתורים.

11. נצלו את כח המותג של שותפים/ לקוחות/ ספקים- אם אתם עושים עסקים עם מותגים ידועים אתם יושבים על מכרה זהב. שימוש בכוחם של מותגים שאתם עובדים עימם ימנף את כוחו של המותג שלכם.

Buffer החלו לשווק עצמם בניוזלטרים עם מקרי בוחן של הלקוחות הגדולים שלהם ובכך הפכו עצמם לנחשקים יותר.

שימוש במותגים אחרים בניוזלטר לצבירת כוח ונחשקות בקרב המנויים
שימוש במותגים אחרים בניוזלטר לצבירת כוח ונחשקות בקרב המנויים

12. תשמחו אנשים (זאת מצווה 🙂 )– נדיבות זו אחת הטקטיקות שפחות משתמשים בה אולם היא כה פשוטה וחכמה (שלא לדבר על נחמדה). זה לא כל כך קשה לשמח אנשים, אם אתם לא יכולים לתת משהו במתנה, תמיד תוכלו להגיד משהו נחמד, לספר סיפור מעודד ומעורר השראה או פשוט שאלו לשלום המנויים.

שמחו אנשים- מייל שתמיד כייף לפתוח
שמחו אנשים- מייל שתמיד כייף לפתוח

13. שלבו טרנדים חברתיים ומאורעות עכשוויים- שילוב מאורעות עכשוויים או טרנדים עונתיים זו דרך מצוינת לעודד אנשים לפתוח את הניוזלטר. בגלל שנושא השיחה עדכני ורלוונטי, מכיוון שגם יש לו ערך חולף זו שיטה שיווקית חכמה להגדיל את אחוזי ההמרה.

הנה דוגמה נוספת של Gazelle שמנצלים מאורעות של אפל בכל פעם בכדי להגדיל המרות

שימוש בטרנדים עכשוויים בניוזלטר להגדלת פתיחת המייל
שימוש בטרנדים עכשוויים בניוזלטר להגדלת פתיחת המייל

 

14. הגידו תודה- אמירת תודה היא הדרך הפשוטה ביותר להאניש את המותג שלכם.

Harvard Business Review מסביר-

14 טיפים- כיצד לשפר את שליחת הניוזלטרים שלכם באופן דרמטי

בהצלחה! מקווים שעזרנו. נשמח לעמוד לרשותכם 03-7199988

גירית אינטראקטיב היא חברה שהופכת את פעילות דיגיטלית לאפקטיבית יותר וממוקדת יותר, ואת העסק שלכם לרווחי יותר- תנו לנו להקפיץ אתכם בעזרת מידע אנליטי מדויק 🙂

5 thoughts on “14 טיפים- כיצד לשפר את שליחת הניוזלטרים שלכם באופן דרמטי

    • 09/11/2014 at 9:17
      Permalink

      היי דני, בשמחה בשמחה. אהבנו שאהבת 🙂
      תמשיך להתעדכן, תכנים נוספים ומצוינים בדרך (מפרגנת לעצמי)
      😉

      Reply
  • 08/11/2014 at 17:08
    Permalink

    ושכחתי עוד משהו … מומלץ כי תוסיפי כפתורי פרגון/שיתוף לרשתות החברתיות בדפי האתר. סיגנלים חברתיים תורמים לקידום וחשיפת האתר.

    Reply
    • 09/11/2014 at 9:20
      Permalink

      אתה צודק, אני חיכיתי לסיוע של חברים מביני עניין – אבל אתה צודק, אנסה בעצמי

      Reply
  • Pingback: ניוזלטרים- כיצד לעשות זאת נכון? | גירית אינטראקטיב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *