קידום אורגני עם התפתחות האינטרנט וגוגל

בדומה לכל עולם הדיגיטל, אופן קידום האתרים בגוגל משתנה ללא הרף. שינוים אלה נועדו לעודד תחרות הוגנת בין האתרים השונים וכן להקל על הגולשים שנאלצים להתמודד עם כמות בלתי נתפסת של מידע ברשת ולסייע להם למצוא את מה שחיפשו. עם זאת, השינוי המואץ פגע לא אחת באתרים רבים שהפכו בין לילה ללא רלוונטיים.

לא ניתן לדעת מה טומן לנו העתיד, אך דבר אחד אפשר לומר באופן וודאי: לעולם לא נגלה את האלגוריתם המדויק לפיו גוגל מדרג את האתרים. הוא מתעדכן על בסיס קבוע וזורק את האתרים שלנו מס' צעדים קדימה ואחורה בהתאם. אם נסתכל על עולם הקידום לאורך השנים, נגלה שמה שעבד פעם כבר לא עובד היום.

אז מהם השינויים הבולטים ביותר בקידום האורגני?

רלוונטיות היא שם המשחק:
הקידום הישן היה סובב סביב מילת מפתח ספציפית ועל פניו היה הדבר הגיוני:
אם הגולש מזין את המילה "פיצה" בשורת החיפוש, האתר שמכיל את הביטוי בצפיפות הגבוהה ביותר ככל הנראה באמת עוסק בפיצות, לכן יופיע בתוצאות העליונות.
מהר מאוד הבינו את המשווקים את הנוסחה המנצחת לקידום מהיר והחלו לדחוס מילות מפתח בצורה לא מבוקרת באתר. עם הזמן הטקסטים באתרים הפכו לספאם קידומי ולא סיפקו מענה למתעניינים.

הקידום החדש שם בעדיפות הראשונה את רלוונטיות העמודים לגולש. הוא פוסל בתוקף תכני ספאם שחוזרים על הביטוי המקודם עשרות פעמים ומעודד תוכן איכותי הנותן ערך מוסף לגולש.
כיום, מכלול רחב של פרמטרים יכול להעיד על רלוונטיות של עמוד: כמות הזמן שהגולשים נשארים בעמוד שנחתו בו, אחוזי נטישה נמוכים, מבנה האתר, מטה טגס הבנויים בצורה נכונה, לינקים איכותיים שמפנים אל האתר ועוד מיני רבים.

 

למשוך קהל לתוכן שלכםזו לא הכמות, זו האיכות!
הקידום הישן הרבה פעמים היה מקדם ביטוים כלליים ופונה לקהל הרחב במטרה להביא כמה שיותר תנועה לאתר. ההיגיון שעמד מאחורי זה אמר שסטטיסטית אחוז כלשהו מכלל התנועה בטוח יהיה רלוונטי, לכן.. כמה שיותר, יותר טוב!

כיום אנו יודעים כי לא ניתן לספק את כולם, לכן עוסק הקידום החדש בהבאת תנועה מבוקרת ואיכותית יותר לאתר, גם אם זה בא על חשבון הכמות. בבסיס החשיבה עומדות שתי סיבות עיקריות:

 

  • האחת היא שגולשים שהאתר רלוונטי להם (מספק מענה מדויק למה שחיפשו), קרוב לוודאי יסכמו את ביקורם בהמרה (קניה או השארת פרטים, בהתאם למטרות האתר).
  • השנייה היא שגולשים הנוחתים בעמוד הרלוונטי עבורם ישארו בו זמן רב יותר וידפדפו בין יותר עמודים באתר- פרמטרים שמסייעים לדרג את האתר במיקומים גבוהים יותר בגוגל.

כתוצאה מכך, מתמקד הקידום החדש בביטויים ארוכים שמשקפים בצורה הטובה יותר את כוונות הרכישה של הגולש.
לדוגמה: אתר המוכר תיקים מעוצבים יעדיף לפנות למי שחיפש "תיקים מעוצבים לנשים" מאשר למחפשי ה"תיקים", שכן הקהל הראשון ככל הנראה בשל לרכוש את מה שהאתר מציע, ואילו הקהל השני אולי כלל מחפש מידע על תיקים פליליים.

היררכיה היררכיה ועוד הפעם היררכיה
האתרים של פעם היו בעלי מבנה יחסית פשוט. דפי תוכן חדשים צצו כמו פטריות אחרי הגשם ונזרקו לאתר לצורך קידומי ואילו תפריטי האתר נבנו לפי מה שנשמע הגיוני לבעל העסק.  כמובן שמבנה כאוטי שכזה לא יעבוד באתרים של היום שעמוסים בדפי מידע מסוגים שונים. כולנו יודעים שידע זה כוח, אך במקרים בהם הוא מציף אותנו מכל הכיוונים, אנו עלולים לאבד את עצמנו ולא למצוא את המענה. לכן, אחת מהדרישות המרכזיות של גוגל היום, היא שהאתר יהיה בנוי בצורה היררכית והגיונית. היררכיה טובה משיגה שתי מטרות:

  • היא מאפשרת ניווט קל ונוח באתר מצד הגולשים
  • היא מאפשרת לגוגל לקרוא את האתר בקלות ולתת ציוני חשיבות בהתאם.

כלומר, דף באתר הקרוב ביותר לדף הבית יהיה בסדר עדיפות משנית לדף. כך ניתן לחזק רלוונטיות של עמודים מסוימים וכן של האתר כולו.

כלים של גוגל ואחרים לקידום האתר

לסיכום , מומלץ להשקיע זמן רב יותר בתכנון מבנה האתר וכמובן גם בטיב ובפילוח התכנים שיופיעו באתר בניסיון לשפר את ההיררכיה ואת תיוג התוכן באתר כאיכותי ולשם כך יש להשקיע בתוכן איכותי , שימושי וכמובן גם רלוונטי לחיפושים של הגולשים. ניתן לשלב מדיה עשירה בתוכן כדוגמת סרטונים ותמונות או הטמעה של מפות גוגל או כלים נוספים כדוגמת גוגל טרנדס כדי לשפר את מראה התוכן ולגרום למשתמשים לשהות זמן נוסף באתר דבר שיתן לכם עוד כמה נקודות בקידום האורגני שברצונכם להוביל.

לחברת קידום אתרים

One thought on “קידום אורגני עם התפתחות האינטרנט וגוגל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *