שופיפיי נעים להכיר! היכרות קצרה עם הפלטפורמה הפופולרית

Shopify היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מובילה מבוססת ענן, אשר מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים ובמקרים מסוימים אף לגדולים ומתפקדת כ-One Stop Shop לחנויות מקוונת ומערכות קמעונאיות של נקודות מכירה, בכך שמאפשרת לנהל עסק מקוון באופן מלא, מא' ועד ת'.

מידע בסיסי על המערכת הפופולרית

shopify-1

בשופיפיי ניתן למצוא שלל יכולות כמו ניהול מלאי, תשלומים, מוצרים, משלוחים, שיווק והזמנות. בנוסף, היא מאגדת בתוכה שלל תבניות ותוספים, אפשרויות ושירותי פיתוח ועיצוב, ניהול אחסון ודומיין ואף ניהול עסקי ייחודי (מה שהופך אותה לגמישה וחכמה במיוחד) ועוד. לקוחותיה יכולים להשתמש בתוכנה כדי לעצב, להגדיר ולנהל את החנויות שלהם בערוצי מכירה מרובים, כולל רשת האינטרנט, ניידים, מדיה חברתית, שווקים ונקודות מכירה שונות. כל זאת, עבור שירות איכותי וייחודי המוצע לבעלי עסקים וסוחרים בסדר גודל קטן, בינוני וגדול כאחד.

הייחודיות והיתרון העיקרי שלה הינו היכולת לעצב ולפתח חנות מקוונת מבוססת אחסון עם תבניות ותוספים רבים, ללא רקע תכנותי עם שפע פיצ'רים והתממשקות שמאפשרת לכל אדם לפתוח חנות בסיסית. היא מבוססת שפת Liquid (שנוצרה ע"י שופיפיי עצמה) שפותחה בשפת Rubi.

*ידע בונוס: מהי שפת Liquid?
Liquid היא שפת תבנית שנוצרה על ידי Shopify וכתובה בשפת Rubi. שפת קוד זו מיועדת למעצבים ומפתחים עבור יצירת דפי אינטרנט שמשלבים תוכן דינמי וסטטי. קבצי התבנית נמצאים כפרויקט קוד פתוח בפורטל GitHub, וכן נמצאים בשימוש רב על ידי חברות שונים ובשלל פרויקטי תוכנה. שפת Liquid היא עמוד השדרה ומהווה את הבסיס לכל ערכות הנושא של Shopify (טוענת תוכן דינמי לדפי חנויות וירטואליות).

נתח שוק ופופולריות

shopifypie-01-1

ע"פ האתר BuiltWith, שופיפיי היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני השנייה בגודלה בעולם אחרי WooCommerce, לא לשווא; Shopify נחשבת לאחת הפלטפורמות הגדולות והמצליחות ביותר בזמננו ונוסדה בשנת 2004 ע"י טוביאס לוטקה. נכון לפברואר 2019 החברה דיווחה כי היו לה למעלה מ-700,000 סוחרים המשתמשים בפלטפורמה שלה וביניהם 250,000 חברות בלמעלה מ-175 מדינות, עם היקף סחורה כולל של למעלה מ-26 מיליארד דולר. בנוסף, כיום יש מעל ל-21,000 חנויות שופיפיי. לידיעה, משנת 2017 היה גידול של מעל ל-200,000 חנויות חדשות.

איך הכל התחיל?

bigstock-laptop-computer-online-shoppin-241090705

הפלטפורמה התחילה כחנות מקוונת ולא כפלטפורמה לפיתוח חנויות מקוונות והנה הסיפור המיוחד שלה: Shopify נוסדה בשנת 2004 על ידי טוביאס לוטקה, דניאל וויננד וסקוט לייק לאחר שניסו להקים חנות מקוונת של ציוד סנובורד, בשם Snowdevil. טוביאס הינו מתכנת מקצועי ומגיל צעיר עסק במחשבים וחומרה ואף פיתח משחקי מחשב משלו כבר בגיל 11. כשרצה להקים חנות סנובורד עם חבריו, לא היה מסופק עם פלטפורמות מסחר אלקטרוני שמצא ברשת האינטרנט והחליט לנסות להקים משהו משלו.

הוא השתמש בפלטפורמת Rubi On Rails (שפת תכנות מבוססת קוד פתוח מפורסמת וידועה) ולאחר חודשיים של פיתוח, השיקו את חנות הסנובורד שלהם. ביוני 2006, השיקו את פלטפורמת Shopify שבתחילה נקראה בשם "Jaded Pixel" והתמקמו באוטווה, אונטריו (קנדה), שם בסיס החברה נמצא עד היום. והשאר כמו שאומרים, היסטוריה….

תפעול והתאמה אישית

שופיפיי בנויה כך שכל מה שקשור לבסיס האתר – כמו רכישת דומיין (כתובת אתר), שירותי אחסון, תבנית ותוספים – הכל יבוצע דרכה (גם אם רוכשים תוספים ותבניות במקום אחר, הם מבוססי שפת שופיפיי והעלאתם היא כמובן דרך מערכת הניהול של שופיפיי). מגוון התממשקויות לחברות סליקה, חברות משלוחים, חברות העוסקות בתבניות, תוספים, מרקטפלייס (אמזון, איביי, פייסבוק) שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות שונות ועוד – לכל אלו יש לשופיפיי פתרונות, מוצרים ושירותים.

עבור מתחילים; הידיד הטוב ביותר הוא קודם כל, מרכז העזרה של שופיפיי – Shopify Help Center שמכיל נושאים רבים ומגוונים, על הפלטפורמה כולה ועל כלל האפשרויות בה. מטרת פלטפורמת שופיפיי היא לאפשר לכל אדם, גם כזה שאינו מבין קוד – לבנות חנות וירטואלית בסיסית בה יוכל למכור את מוצריו בדרך הנוחה והמהירה ביותר שיש. חשוב לציין שמערכת הניהול שלה פשוטה, דינמית וחכמה – כך שזה בהחלט אפשרי לפתח בה חנות בלי להבין בקוד, כן להיעזר במומחים במידת הצורך ולהגשמת יעדים ספציפיים. בנוסף, שופיפיי מציעה מבחר כלים חינמיים בהם ניתן להשתמש. וכמובן – את מרכז העזרה של שופיפיי,

עבור מתקדמים; ישנו פורטל שלם הנקרא Shopify Academy שמסביר על המבנה והבסיס שלה ואף מעבר במקביל להסמכות שונות שניתן לגשת ולהיבחן אליהן, בהתאם לחומרים הנלמדים בו. המדריכים השונים (לרוב טקסטים וכמובן שישנם בלוגים תומכים, סרטוני הדרכה ושלל מומחים) מספקים מידע רחב אודות תפעול מערכת הניהול, קהלי היעד לחבילות שופיפיי השונות, היסטוריית החברה ואפשרויות הפיתוח, העיצוב, התוספים והתבניות, בנוסף להתממשקות לרשתות חברתיות ועוד, פתרונות eCommerce שונים וכן הלאה.

לחנות התבניות הרשמית של שופיפיי לחצו כאן. לחנות התוספים הרשמית של שופיפיי לחצו כאן.

bigstock-online-shopping-and-delivery-c-258428701

מומחי שופיפיי נבחרים – Shopify Experts

מומחי Shopify מנוסים, הינם אנשי מקצוע בתעשייה שנבחנו על ידי Shopify, בעלי ידע נרחב על יצירה ועדכון של חנויות Shopify וניתן למצוא אותם ע"פ שם, עיר או חיפוש חופשי לפי ביטויים. ניתן לשכור את שירותיהם עבור עזרה עם ההתקנה, העיצוב, הפיתוח, האנימציה או השיווק של החנות שלנו. כולם נמצאים שם וניתן ליצור עמם קשר ולשכור את שירותיהם. לכל משוב ופנייה בנושא, ניתן לפנות לכתובת הדוא"ל – [email protected].

כחלק מכך, לשופיפיי ישנם שותפים, אשר כחלק מתוכנית השותפות מבצעים הסמכות מקצועיות להקמה, ניהול ותפעול של חנות שופיפיי. בגירית, למשל, מנהלי הפרויקט והמתכנתים הינם מוסמכי Shopify להקמת החנות שלכם.

אפשרויות המערכת – חבילות ותשלומים

bigstock-laptop-with-parasol-and-ecomme-267892780

שופיפיי מציעה מס' חבילות חודשיות הכוללות תמיכה טכנית 24/7 עם שלל אפשרויות, שהן:

  • חבילת Shopify Lite ב-9$ (מכירה ברשתות חברתיות או באופן אישי, באתר קיים)
  • חבילת Basic Shopify ב-29$ (תעודת SSL, קופונים, מניעת נטישת עגלה ועוד).
  • חבילת Shopify ב-79$ (גיפט קארד, דו"חות מותאמים אישית ועוד).
  • חבילת Advanced Shopify ב-299$ (התממשקות עם צדדים שלישיים + התאמות).
  • חבילת Shopify Plus – תשלום מותאם אישית לחברות גדולות עם ווליום ונפח רחב במיוחד. קהילה שלמה, דף תשלום ייחודי, מפתח צמוד, יצירת ערוץ סיטונאי ליצירת חנות מוגנת בסיסמה נפרדת ושלל הטבות אקסקלוסיביות.

למי היא מיועדת?

שופיפיי מיועדת ומציעה את חבילותיה השונות כמתאימות ביותר לעסקים קטנים עד בינוניים. במידה ומדובר בחברה גדולה שיש ברשותה ואף דורשת הרבה משאבים כגון עיצוב ופיתוח מותאם אישית ומעבר, שופיפיי מציעה את שירותיה במסגרת חבילת Shopify Plus.

מותגים המבוססים על שופיפיי

נסטלה, רד בול, קיילי קוסמטיקס, קניה ווסט, רבקה מינקוף ועוד כ-700,000 חברות מותגים, עסקים ולקוחות פרטיים.

לסיכום

מדובר בפלטפורמה מיוחדת ואיכותית ביותר שתופסת תאוצה בכל רחבי העולם, גם אצלנו בישראל. קלה לתפיסה ונוחה לשימוש, מכילה את כל האפשרויות הנדרשות להקמת חנות מקוונת וכזו שכיף לעבוד איתה. הרגישו חופשי לפנות אלינו בכל הקשור לייעוץ, הדרכה, התממשקות, פיתוח ועיצוב  – מה שתרצו, אנו פה עבורכם 🙂 אז צרו עמנו קשר לכל שאלה ועניין ושיהיה מלא בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *