הכנת אתר מג'נטו למסחר בינלאומי

בניית אתר על מערכת מג'נטו מציעה לכם להציע את מוצריכם לכל העולם ובכך להתפתח ולהתרחב מעבר לגבולות מדינתנו הקטנטנה. מערכת מג'נטו פותחה מראש מתוך חשיבה גלובלית ולכן מכילה פיצ'רים במיוחד עבור מסחר בין לאומי- בסקירה הנ"ל נעשה לכם קצת סדר.

מכיוון שהמערכת מורכבת ומכילה אפשרויות רבות, אנו ממליצים להשקיע מראש בתכנון האתר כך שתוכלו להתרחב בעתיד למסחר גלובלי, גם אם אתם לא חושבים על האופציה הזאת כיום. תכנון נכון של הכלים בהם תשתמשו למסחר בינלאומי, כבר בשלבי בניית האתר, ימנע מכם כאב ראש אפשרי עתידי ויפתח בפניכם את האופציה לגידול משמעותי בעתיד. מכיוון שהאינטרנט היא מדינה ללא גבולות, השקיעו מחשבה נוספת באפשרות לייצר לכם הזדמנויות מעבר לים.

טוב לדעת-

בשנת 2014 מעל 45% מהרוכשים בעולם ביצעו רכישה מחנות וירטואלית, מעבר לים! מגמה זו רק הולכת ומתחזקת.

אתר מג'נטו בנוי בצורה אופטימלית לדרישות המתבקשות ממכירת מוצרים בינלאומית ואינו דורש פיתוח נוסף, מלבד כמה הגדרות פשוטות, כדי שהחנות הוירטואלית שלכם תהיה אתר המשרת כמעט את כולם, בכל מקום בעולם. הגדרות הבסיס של המערכת כוללות: שפות, מיסוי, תמחור בהתאמה למטבעות שונים, ניהול מלאי, משלוחים, כל זה בשליטה מלאה שלכם, עם גמישות מירבית. לא סתם אומרים שמערכת מגנטו היא המערכת החזקה ביותר למסחר גלובלי. ישנם 7 כללים בסיסיים שעליכם להכיר כדי להצליח:

1. תרגום אתר מג'נטו בהתאם למיקום הגולש

אם אתם מעוניינים שלקוחות בינלאומיים יקנו ממכם, הפעולה הבסיסית ביותר שתדרשו לעשות היא לאפשר להם לרכוש בשפתם. הנגשת השפה ללקוחותיכם המגוונים אינה כוללת רק תרגום מילים משפה אחת לשנייה אלא כוללת קופי מלא בהתאם לתרבות ארץ המקור של הגולש (תרגום גוגל הוא לעיתים טעות שאנו מזהים באתרים שונים, לא צריך לציין שמחנות כזאת נהיה חשדניים לרכוש מוצרים). במידה ואין לכם הבנה וחיבור לשפת מדינה מסוימת ואינכם מבינים את משמעות הביטויים והסלנג המקומי, שווה לשקול שירותי תרגום מקצועיים. עניין נוסף שיש להתעכב עליו הוא באנרים ופרסומים זהים בחנות, לכל המדינות- ישנן מדינות עליהן חלים איסורים מסוימים מבחינה תרבותית, כמו כן קטגוריה מסוימת במדינה אחת יכולה להיות פחות רלוונטית במדינה אחרת. המסקנה הכללית מסעיף זה הוא שעניין התרגום אינו צריך להיות אוטומטי, אלא יש לשקול מרכיבים נוספים כשבאים לתרגם את האתר לשפות שונות.

מכיוון שאנחנו חיים בעידן הרשתות החברתיות, יש לשקול ניהול עמודי פייסבוק, טוויטר, פינטרס וכדומה, בהתאם למדינות בהן הגולשים מהווים קהל יעד משמעותי עבור החנות. מעבר לתנועת הגולשים שחיבורים אלו יובילו לחנות שלכם, מעבר לעובדה שרשתות חברתיות אלו יספקו לכם תוצאות חיפוש נוספות במנוע החיפוש, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, הן צינור נהדר לנהל שירות לקוחות ולייצר קשר דו סיטרי עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים (שחשיבותם אף עולה על מציאת לקוחות חדשים) בשפתם. ברמה זהה לזו שאתם מספקים בשפה העברית או שפת המקור של האתר , ביצוע קמפיין לרכישת גולשים יכול לעבוד רק אם הוא בשפה המקומית ומכניס את הגולשים לעמוד מיועד בשפתם – רק אם השירות יהיה מקיף ובשפה הנכונה שתוכלו להצליח משימה הלא קלה של התרחבות לשוק הגלובלי.

2. הגדרת מיסים וחובות באתר מג'נטו

יש מדינות בהם נדרשים בעלי אתרים להירשם ולדווח רווחיהם במדינה ולשלם מאוחר יותר מיסים ויש צורך לבדוק האם זה נדרש. חשוב שתכירו את מרכיבי המס והמע"מ הנהוגים בכל מדינה אליה אתם פונים, בחלק מהמדינות יהיו הבדלים גם ברמה אזורית.

הגדרה של סוגי המוצרים אותם אתם מוכרים, ובחירה של מיקומים שונים אליהם תרצו להתרחב, מהווים שאלות נוספות וחשובות שיש לענות עליהם עוד בשלבי תכנון האתר, מאחר ומוצרים מסוימים יכולים להיות פטורים ממע"מ, אחרים יהיו חייבים ברף מיסים שונה, כל אלו הופכים את מלאכת הגדרת המיסוי למעט יותר מורכבת, אך עבודה על אתר מג'נטו הופכת את שלב הביצוע לישים ופשוט, ללא דרישות פיתוח נוספות- מערכת מג'נטו תומכת גם בהגדרות מורכבות.

3. הגדרת מאפייני תשלום במערכת הניהול של מג'נטו

בעוד רובינו חושבים שהתממשקות של אתר מג'נטו עם PayPal או ויזה יעשו את העבודה עבורינו, המצב בפועל מורכב יותר, שהרי בכל מדינה אנשים מתנהגים באופן שונה- מה שנראה לנו כטריוואלי במקומות אחרים אינו כך. לדוגמה בבריטניה ל11% מהאוכלוסיה כלל אין חשבון בנק! הגרמנים נהנים מרכישה המבוססת על העברות בנקאיות והיפנים הם בכלל מעדיפים לשלם רק כאשר המוצר מגיע אליהם ולשביעות רצונם. עוד דוגמאות? הצרפתים לא אוהבים להשתמש ב- PayPal וויזה ומעדיפים לעשות שימוש בכרטיב אשראי לחיוב מיידי, באפריקה רק 15-20% מהאזרחים מחזיקים חשבון בנק אבל 60-70% מחזיקים טלפון סלולרי ממנו ניתן לחייב אותם.

ולא כאן נגמרו הבעיות- יש צורך לחשוב איך מתבצעת השלמת הרכישה בכל מדינה ומדינה- במידה ועושים שימוש בכלים כמו PayPal, עדיין תדרשו להציג את לוגו החברה במיקום בולט כדי שהרוכשים ירגישו בטוחים לקנות אצלכם, את המחירים מומלץ להציג בסוגי מטבע מקומיים, בהתאם למדינתו של הגולש, בכדי לחסוך ממנו את עמלת החליפין שכרוחה ברכישה במטבע זר, ויכולה לגרום להרבה מהגולשים לנטוש את החנות. עדיף לספוג עמלת חליפין מינימלית בכדי להרוויח לקוחות חדשים. בארצות הברית, למשל, ניתן לחשוב על שילוב של Apple Pay כאפשרות תשלום נוספת, שיכולה להיות אטרקטיבית עבור הצעירים מבנייננו.

4. התאמת המשלוחים באתר מג'נטו לפי מדינות

כאשר אתם בוחרים להתחיל פעילות במדינה אחרת אתם בעצם נכנסים לתחרות עם אתרים מקומיים שיכולים לספק את הסחורה במהירות רבה יותר מכם, לכן עליכם לבחור חברת משלוחים מקומית, מוכרת ואמינה (כדוגמת UPS, Fedex), שתספק את הסחורה במהירות ותשתמש בתשתית שילוח מקומית. נושא נוסף שעליכם לשקול הוא נושא עלות המשלוח- מעטים המוצרים עבורם הלקוח יסכים לשלם דמי משלוח גבוהים ולכן יש לשקול את האופן בו אתם מתמחרים את המשלוחים שלכם, לפעמים יהיה שווה לחתוך מעט ברווחים במטרה לעודד check out והשלמת רכישה (מסקר נתגלה כי 56% מהגולשים נוטשים את העגלה כשהם מגלים עלויות שלא ציפו להן מראש).

במידה ויש לכם מחסנים במדינות אליהם בהם מבקשים לפעול, תוכלו לחשוב על שיתוף פעולה עם חברה מקומית ולהתחייב למשלוחים מהירים במיוחד.

5. מדיניות החזרים

תנאי החזרת מוצרים נוחים הן נושא חשוב מאוד כיוון שהם משפיעים ישירות על רמת החשש של הקונה הפוטנציאלי, ביטול גורם החשש בחווית הרכישה אונליין משפיע ישירות על אחוזי ההמרות בחנות הוירטאולית שלכם (או בשפה אחרת, כמות הגולשים שמבצעים רכישה). בכל מדינה נהוגים כללים שונים להחזרה של מוצרים, בגרמניה למשל, שירותי הדואר מאפשרים משלוח חזרה בחינם, דבר שגורם לכמות משמעותית במיוחד של החזרים, בבריטניה נהוג לשלוח חזרה מוצרים שאינם עומדים בשביעות רצון הלקוח וכך 10%-15% מהרוכשים באינטרנט, מחזירים את המוצר. כחלק מתכנון החנות, עליכם להגדיר מראש את מדיניות ההחזרות, לכל מדינה- מדיניות זו צריכה להיות מוצגת באתר, בהתאם למדינה ממנה הגיע הגולש.  עליכם יהיה להתמודד עם השלכות מיסוי למוצרים חוזרים שמשתנים אף הם בהתאם לחוקי המדינה, בישראל זה פחות נהוג, אך בעולם, רוב מוחלט של הרוכשים יעברו על מדיניות ההחזרה קודם לביצוע הרכישה, ולכן חובה להתאים מדיניות זו לשפה, לכללי ההחזרה במדינה וכמובן גם ליישם את הנאמר בו.

6. מעקב אחר ניהול המלאי והסחורה בפאנל הניהול של מג'נטו

באתר שמשרת מדינות שונות, ברוב המקרים תדרשו לנהל מלאי שונה לכל מדינה. לחברות מסוימות יש מחסנים נפרדים ויש צורך בנתוני אמת שיוצגו לפי שפת האתר ומיקום הגולש. ומה לגבי מוצרי ביגוד או מוצרי חשמל? זכרו שלמדינות שונות יש תקנים שונים, אמות מידה שונות וכו'- יש להתחשב במידות הנהוגות במקום ולהציגן בהתאם. אין טעם להציג מוצרים בעלי שקע טעינה אירופאי עבור גולש מארה"ב וההפך.  לפעמים גם נהוג להעלות תמונות שונות של דוגמנים או מוצרים שמיועדים לאוכלוסיה מסוימת, כך שהפניה למדינות אסייתיות יהיו שונות מאילו שפונים לאוכלוסיה בארצות הברית.

7. מתן שירות בינלאומי באתר שלכם

מתן שירות בינלאומי במג'נטו זה לא המלצה – זה חובה. בישראל עסקים וחברות גדולות לעיתים מרשות לעצמן "לספק" יחס מזלזל לגולש, מעבר לעובדה שבעולם הדיגיטלי, חנות שכזו מביאה על עצמה קלון, גולשים בעולם, שלא רגילים לשירות לקוחות מזלזל, יפגעו באתר שלכם קשות עם דרוגים גרועים בכל מקום שבו ינהלו שיחה עליכם. עליכם לתת מענה מהיר לפניות של לקוחות (בשעות פעילות בהתאם למדינות היעד), בשפתם, ודאו שמי שאמון על כך הוא אדיב, מנומס, שירותי (המלצה זו תקפה כמובן לא רק בחנויות בין לאומיות אלא לכל בעל עסק). שיקלו את האפשרות של מתן שירות לקוחות על ידי אדם המתגורר במדינה ממנה מתקבלת הפניה.

להפוך מאתר קטן לאתר גלובלי זה לא דבר של מה בכך ויש לבנות מערך שלם של שירות, תמיכה ומכירות. מערך זה צריך להיות מוכן להתמודד עם כלל הבעיות כבר מיומו הראשון ולכן ככל שמתכננים מהלך זה מוקדם יותר כך גוברים הסיכויים להשתלב הייטב בשלב ההפתחות לשוק העולמי, אתרים רבים מנסים לפנות לקהל בינלאומי ועושים זאת באמצעות ebay  או amazon דבר שחוסך להם מספר בעיות שמתוארות בכתבה זו – כלומר כל בעיות השילוח והתשלום לא בשליטתו, אולם עליהם לעמוד בדרישות ההולכות וגוברות של פלטפורמות והן נתונים לחסדי הפלטפורמות. אם בכוונתכם להפוך למותג מצליח ומוכר, בהחלט נמליץ על השקעה בניהול חנות על מערכת מג'נטו, היא המערכת שתאפשר לכם הצלחה בינלאומי.

לעשות כסף עם מג'נטו באתר בינלאומי
לעשות כסף עם מג'נטו באתר בינלאומי

 

תכנן אתר מג'נטו בינלאומי עם מקצוענים

One thought on “הכנת אתר מג'נטו למסחר בינלאומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *