איקומרס 2019 / eCommerce 2019: מסכמים שנה עם נתונים לא נתפסים

שנת 2019 עוד רגע מאחורינו, והגיע הזמן לסכם את נתוני האיקומרס העולמיים והמקומיים. ב-4/12 השתתפנו בוועידת Go Mobile #8 וסיכמנו את השנה המטורפת הזאת; דיברנו על שיגעון הקניות של הישראלים, על נטישות סלים והסיבות אליהן, על איך אמורים להסתכל על BIG DATA באתר שלכם (ואיך לא) וחשפנו לראשונה מוצר שלנו שיוצא לשוק ויכול לעשות בשבילכם את כל העבודה. לצפיה בהרצאה המלאה לחצו כאן >

 

יאלה, מסכמים

לפי אתר e-marketer, סכום הרכישות אונליין בשנת 2014 עמד על 1.3 טריליון דולר. 5 שנים לאחר מכן, בשנת 2019, סכום המכירות אונליין הינו 3.5 טריליון דולר.

בשנת 2021, סכום המכירות עתיד לעמוד על 4.9 טריליון דולר (עליה של 40% מהשנה הנוכחית).

1

לקוח מילא את הסל ונטש – תופעה ידועה ובעיקר מבאסת, איך מתמודדים איתה?

מחקר מעניין של J. Clement שהתפרסם באתר statista סובר ש 69.57% מהגולשים מוסיפים מוצר לסל ונוטשים את האתר. סך הסלים הנטושים בעולם עומד על 4-6 טריליון דולר!

2

הכסף שוכב על הרצפה, ואתם רק צריכים להתכופף ולהרים אותו. בעזרת סטטיסטיקה חכמה ועם חווית משתמש נכונה, תוכלו לייצר הרבה יותר כסף באתר שלכם.

לכל חנות החסמים שלה והסיבות הפטרטיות שגורמות לנטישת סל, ובכל זאת- מרבית אתרי ה-eCommerce "נופלים" במקומות קבועים שמבריחים את הלקוחות. הנה הסיבות לנטישת סל לפי  אתר salecycle:

3

ניתן לזהות הרבה סיבות הקשורות לממשק המשתמש, כמו: הצורך ליצור חשבון משתמש (למה לא לאפשר רכישה כאורח?), 26% מרגישים שתהליך הרכישה ארוך ולא נוח (איך מיישמים תהליך רכישה נכון ויעיל?), אי אמון באתר (איך דואגים שהאתר יהיה מאובטח?) ועוד.

e-commerce בישראל – מה היה לנו ב2018?

הישראלים אוהבים לקנות אונליין, אין הרגשה טובה מלקבל הודעה שמחכה לי חבילה בדואר.

ע"פ מאמר של אלעד גולדנברג שהתפרסם בינואר השנה, נראה שבשנת 2018 ענף המסחר האלקטרוני בישראל גילגל 16 מיליארד שקלים. עוד עולה מהנתונים במאמר שפירסם, כי 65% מהרכישות הנ"ל התקיימו באתרים בחו"ל ו-72 מיליון חבילות הגיעו לארץ דרך דואר ישראל. [בממוצע, ישראלי הזמין 9 חבילות באתרי האיקומרס].

והנה נתוני האיקומרס לשנת 2019 ע"פ דואר ישראל >

4

איך עברנו את Black Friday השנה?

5

בישראל אוהבים את חגי הקניות השונים, גם אם המשמעות שלהם לא קשורה בהכרח לישראל. ביניהם: יום הרווקים הסיני ב11/11, Cyber Monday (יום שני אחרי חג ההודיה), shopping IL שנוצר במיוחד לישראל, Black Friday שנחגג ביום שישי האחרון של נובמבר ועוד רבים וטובים. Black Friday הוא בהחלט אחד מימי הקניות היותר מוצלח בעולם בכלל ובישראל בפרט.

לפי נתונים שהתפרסמו, ב- Black Friday בוצעו בישראל 12,500 עסקאות בדקת השיא! סך המכירות עומד על 915 מיליון שקלים- עליה של 15% בהשוואה ל Black Friday בשנה שעברה (2018).

לסיכום,

שנת 2019 היתה טובה לעולם ה-eCommerce עם גידול מטורף במכירות וכמות ענקית של לקוחות שעברו לקניה מקוונת; לצד זה, נושא נטישות הסל ממשיך להיות בוער ומכריח אותנו להיות יותר ויותר טובים ומדויקים באתרים שלנו. זה הזמן למצוא כלי ניתוח איכותי ולשפר את חווית וממשק המשתמש באתר לטובים יותר, ופשוט להרים את הכסף מהרצפה.

נתראה בשנה הבאה!

 

אחישי בוכניק, בעלים ומנכ"ל של גירית אינטראקטיב הינו מומחה למסעות לקוח בדיגיטל ויועץ מסחר אלקטרוני לחברות מובילות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *