מה היינו עושים בלי הפייסבוק?

מה היינו עושים בלי הפייסבוק?

יצא לכם לשמוע אדם שאומר שאין לו פייסבוק? אם התשובה חיובית , כנראה מדובר באדם נדיר שלא עושה שימוש בחיה החברתית הגדולה בעולם. בשנת 2006 נחשפה לעולם הרשת החברתית האדירה- הלא היא הפייסבוק. אז מה היינו עושים בלי הפייסבוק? נסו לדמיין את עולמנו בלעדיו, אם בעבר כלי התקשורת המרכזיים היו העיתונות הכתובה, הרדיו והטלוויזיה, הרי שכיום אפילו אתרי החדשות באינטרנט שואבים מידע מהרשתות החברתיות. בוודאי לא פעם יצא לכם להיחשף לפוסט ויראלי בפייסבוק, אלפי שיתופים ומיליוני לייקים, ויום למחרת יוצא העיתון עם אותו עדכון. כל זה הופך את העיתונות הכתובה לרלוונטית עוד פחות.

היום, כמעט כולם עושים שימוש בפייסבוק. באופן כללי ההרגשה היא כי הפייסבוק מאפשר שיתופיות מידע בצורה הפשוטה והיעילה ביותר. הפייסבוק משמש כלי תקשורתי אדיר, נכון לדצמבר 2013 ישנם כ-1.23 מילארד משתמשים.

תעשו לי לייק!

ברמה הבסיסית ביותר באמצעות הפייסבוק מתקיימים קשרים בן בני אדם, כמובן שאין זה תחליף למפגשים פרונטאליים אך יש שיגידו שבעבר מערכות היחסים בין בני אדם התבססו יותר על פנים מול פנים או לפחות שמירה על קשר באמצעות הטלפון.

הקשרים מתבטאים בכתיבת פוסטים על הwall, כתיבת הודעות פרטיות, שימוש במגוון אימוג'ים, זכירת ימי הולדת וכדומה.

משתמשים רבים אוהבים להציג את חייהם מול חבריהם לפייסבוק, התחתנת? נולד לך ילד? התחלת עבודה חדשה? פרסם את זה על הwall שלך וזכה בלייקים ובתגובות.

אופנת הלייקים בפייסבוק
תעשו לי לייק

לאחרונה התרחב השימוש בפייסבוק לאפיקים נוספים. איבדת את הכלב? פרסם מודעה, חברים ישתפו וזה כבר יגיע לצד השני של העולם. מחפש כלה? פרסם את תמונתך, קבל שלל לייקים ותגובות ולבסוף תגיע אל המיועדת.

היום לכל בית עסק וחברה יש עמוד פייסבוק, יש לציין כי העמוד צריך להיות עסקי וכן יש לנהל אותו בצורה נכונה. מומלץ לפנות לחברות שיווק דיגיטלי המציעות שירותים אלו.

אך כמובן כמו בכל דבר, יש גם את הצד השני של המטבע. שיתופיות המידע לא תמיד כל כך חיובית, נוכל לקחת לדוגמא את מקרי השיימינג שקורים לאחרונה. לקוח מתלונן על דבר שנעשה לו ומזכיר את שם האדם או לחילופין מספק תמונה של אותו נותן שירות, הדברים השליליים יוצרים הד והופכים ויראליים, את זה קשה מאוד לעצור, לא פעם קרה שנותני שירות שכאלו לקחו קשה את ההאשמות הכבדות ועשו קץ לחייהם.

אם נחזור לדוגמת בתי העסק, לא פעם לקוחות כותבים על עמוד עסקי של חברה זו או אחרת תלונה. התלונה יכולה להפוך ויראלית ולהיחשף לכמות גדולה מאוד של אנשים, על כן בית העסק צריך לדעת כיצד להתמודד עם תלונות מעין אלו, וכיצד לענות ללקוח. תשובה לא נכונה עלולה לפגוע בבית העסק. שימו לב- נזק שנעשה על גבי האינטרנט מאוד קשה למחוק.

שיווק דיגיטלי בכלל וניהול בפייסבוק אלו שירותים שצריכים להיעשות בצורה מבוקרת ונכונה, הפייסבוק הוא כלי חשיפה בעל ערך גבוה, צריך להשתמש בו בתבונה. מזמינים אתכם להצטרף ללקוחותינו המרוצים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *