מדריך: התקנת תוסף במג'נטו 1 – בעשרה שלבים

כשמדובר באתרי מכירות מקוונות אנו נחלק את האתרים לשניים: חנויות שבנויות על מג'נטו וכל היתר, שבנויות על פלטפורמות פחות מורכבות. מערכת מג'נטו הינה מערכת מורכבת ומי שלא התנסה עדיין, יכול למצוא עצמו מתקשה להבין איך הדברים מתנהלים ומה הלוגיקה של הפלטפורמה. בדומה למערכות מודולריות נוספות, גם מג'נטו מאפשרת למפתחים לבנות תוספים שונים ולמכור אותם דרך מערכת magento connect או באופן פרטי, אצלם באתר. כביכול התקנת תוסף נשמעת משימה פשוטה, אך לא כך הדבר כשבאים להתקין תוספים במג'נטו. אנו שומעים ממשתמשים חדשים על בבעיות שונות שהם נקלים בהם בעת ההתקנה, ההטמעה ובהגדרות המתקדמות שיש להגדיר ברוב התוספים. במאמר הבא לא נוכל להציג פתרונות לבעיות מורכבות (לכל תוסף מג'נטו יש תסבוכות משל עצמו, ממש כמו אצלנו בני האדם 😉 אך לפחות נוכל להדגים כיצד מתקינים תוסף סטנדרטי, בתקווה שהכל פועל כשורה. חשוב לדעת שכאשר מתקינים תוסף שאינו פועל כנדרש הדבר יכול להשפיע על המערכת כולה ולכן נהוג להתקין תוספים בשלבים ראשונים של התקנת המערכת ולא לאחר מכן כפי שנהוג במערכות CMS אחרות.

שלבים בהתקנת תוסף מג'נטו: 

1. כנסו לפאנל הניהול של מג'נטו ובחרו בקטגוריה של system שתציג לכם את מכלול ההגדרות של המערכת, בחרו magento connect ולאחר מכן magento connect maneger. המערכת תבקש ממכם להתחבר מחדש, דבר שאמור לשמור עליכם מטעויות, יש להיזהר כאשר נוגעים בכלל ההגדרות הקשורות למערכת מאחר ושינוי קל בהגדרות יכול לגרום להשלכות שונות על פעולות עבר באתר.

מראה עמוד הבית של פאנל ניהול מג'נטו
מראה עמוד הבית של פאנל ניהול מג'נטו

 

2. לאחר התחברות מחודשת תראו את פאנל הניהול של magento connect (אין סיבה לגעת בהגדרות), פאנל זה מכיל את כלל התוספים שכעת מותקנים על המערכת כאשר מעליהם מופיעים שיטות ההתקנה לתוספים, הראשונה והמסומנת באדום עושה שימוש בקוד התוספים כפי שמוצגים באתר מג'נטו, והשני מאפשר לכם להעלות תוספים שבניתם בעצמכם או שרכשתם באופן פרטי מחברות בשוק.

מראה הניהול של magento connect לאחר התחברות
מראה הניהול של magento connect לאחר התחברות

 

3. כדי להדגים את התהליך בחרנו בתוסף קידום למג'נטו בשם create SEO. בתחילה תדרשו לבחור את סוג הפלפורמה עבורה מיועד התוסף (לרוב זה יהיה מג'נטו קומיונטי) ולבדוק שהתוסף מתאים לגרסה שעליה האתר פועל, אנו ממליצים בחום לעבור על הביקורות של הגולשים, גם בתוספים חינמיים, כדי לוודא שהוא עובד כנדרש ולא יגרום לבאגים במערכת. תוספים כדוגמת התוסף הנבחן, הנמצאים כבעלי דירוג גבוהה, אמינים יותר וניתן להתקין אותם עם מעט דאגות.

בחרנו בתוסף קידום למג'נטו כדי להדגים התקנה
בחרנו בתוסף קידום למג'נטו כדי להדגים התקנה

 

4. לאחר שלחצתם על כפתור ההתקנה יש לוודא שבחרתם בגרסת המגנטו קונקט שיש לכם באתר, ולסמן את אישור ההסכמה לתנאי השימוש, לאחר מכן תוכלו ללחוץ על הכפתור שמסומן במספר 2 ולקבל גישה לקוד התוסף. תוסף זה יושב על גבי שרת ולכן קישור אליו דומה לכזה שמועלה באופן ידני מהמחשב אך בשונה מהעלאה של תוסף מרחבי הרשת – תוספים אילו ידועים כמקוריים ואינם מכילים נוזקות וכו.

שימו לב שאתם בוחרים גרסה מתאימה ולאחר מכן קבלו את הקוד
שימו לב שאתם בוחרים גרסה מתאימה ולאחר מכן קבלו את הקוד

 

5. כאשר לחצתם על "get extension key" וקיבלתם קישור, ייתכנו בעיות התקנה גם אם על פניו נראה שהכל תקין, במידה ולא בחרתם את האפשרות הנכונה, ולכן יש צורך לוודא שהקוד מתאים (שמרו על המסך פתוח) ובמידה והתוסף לא עובד כנדרש, יש ללחוץ על שינוי ולבחור ב magrnto connect 2.0 ולהעתיק את הקוד שנית.

סמנו את קוד התוסף שמתקבל ושמרו אותו
סמנו את קוד התוסף שמתקבל ושמרו אותו

 

6. בתמונה הבאה סימנו עבורכם את מיקום ההדבקה של קוד התוסף – במקרה זה הוספנו קוד של גרסה 1.0 למגנטו קונקט דבר שייתן לי שגיאה ולכן עליי יהיה לחזור לשקופית הקודמת ולבצע העתקה מחודשת של הקוד הנכון ורק לאחר מכן שאוכל להתקין את התוסף.

הדבירו את קוד התוסף בחלון המסומן בחץ
הדביקו את קוד התוסף בחלון המסומן בחץ

 

7. לאחר שהחלפנו את הקוד והוספנו קוד תקין של מג'נטו, לחצו  על המשך והמערכת תציג בפניכם מידע על התוסף, אתם תדרשו לבדוק שזה באמת מה שתכננתם להתקין. בדקו שהגרסה מתאימה ושהתוסף יציב- כלומר עבר בדיקות, לאחר מכן לחצו על "המשך" והשלימו את ההתקנה.

שימו לב שכל הפרטים נכונים ותמשיכו בהתקנה
שימו לב שכל הפרטים נכונים ותמשיכו בהתקנה

 

8. עכשיו הגעתם לשלב בו ניתן כבר לראות את ההתקנה על גבי השרת ומומלץ לעקוב ולבדוק שהכל הותקן כראוי עד להודעה של התקנה מוצלחת, דבר שלוקח עד חצי דקה, לאחר מכן, במידה ונכתב installed successfuly, סיימתם את ההתקנה! כעת תוכלו לצאת ממסך ההתקנה ולשוב לפאנל הניהול של מג'נטו – חזרו למעלה בעמוד, עד הכותרת ולחצו על כפתור לחזרה לפאנל.

כך נראה תוסף מג'נטו במהלך התקנה ולאחריה
כך נראה תוסף מג'נטו במהלך התקנה ולאחריה

 

9. לאחר שחזרנו לפאנל הניהול של האתר, נחפש את הגדרות התוסף שהתקנו תחת קטגורית system (אם כי לפעמים נוצר טאב נפרד לתוסף) בדקו שהכל עובד כשורה, עברו על כל השדות החשובים בהתאם לפעולה של התוסף ובדקו שכל השדות עובדים. תוסף קידום למשל, שמוסיף לנו שדות במיקומים שונים, מצריך בדיקה כדי שלא נגלה בעיות במוצרים ובעמודים לאחר מכן. במסך זה תוכלו לראות שהתוסף עובד ואת האפשרויות החדשות שהתווספו לנו למערכת המג'נטו הבסיסית. בהקשר של תוסף זה, תוכלו לראות דוח על מצב ה- SEO באתר שלנו.

נכנס לפאנל ניהול ונבדוק שהתוסף עובד כשורה
נכנס לפאנל ניהול ונבדוק שהתוסף עובד כשורה

 

10. לפעמים תוסף אינו עובד כמו שצריך ולעיתים אף פוגע במערכות הליבה האחרות במערכת, במידה ונתקלתם בבעיות מסוג זה, יש צורך בהסרה של התוסף. חזרו למג'נטו קונקט רדו לסוף העמוד, שם תוכלו לראות את כל התוספים במערכת- חפשו את התוסף החדש (יהיה אחרון) ובחרו באפשרות של התקנה מחדש, אם אתם משערים שהבעיה היתה בהתקנה, בחרו בהסרת התוסף, במידה וגיליתם שהבעיה לא נפתרה, ושמרו את ההגדרות החדשות, לפעמים גם לאחר הסרה של תוסף מומלץ לעבור על הגדרות האתר ולבדוק שלא השתנו דברים כתוצאה מהתוסף.

 

כשהתוסף לא עובד - מסירים אותו
כשהתוסף לא עובד – מסירים אותו

 

ישנם תוספים שתוכלו להתקין עצמאית וללא דאגות כיוון שאינם משפיעים על ליבת המערכת (לדוגמת תוספי שפה, או תוסף ניוזלטר אותו תדרשו להתממשק עם מערכת הדיוור שלכם),  במידה ומדובר בתוסף שנוגע בהגדרות מלאי / הרשאות / עיבוד תמונות וכדומה, עברו שלב שלב והוסיפו את התוסף עוד טרם העלתם תכנים, כלומר בצעו את כל הניסיונות מההתחלה. תכננו מראש את האתר כדי שלא יעלו בעיות עתידיות נוספות.

הרבה בהצלחה! 

ואם אתם צריכים עזרה, לחצו עלי

3 thoughts on “מדריך: התקנת תוסף במג'נטו 1 – בעשרה שלבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *