קמפיין שיחות – לאילו עסקים זה משתלם?

קמפיין שיחות, הדבר החם מבית גוגל מעסיק אנשי שיווק רבים אשר עדיין מנסים לנתח ולהבין מה היתרונות של כלי זה ולמי הוא פונה בצורה הטובה ביותר , כלי זה אמור לתת מענה למספר הולך וגדל של חיפושים הנעשים במכשירים סלולריים כאשר המשתמשים בדרכים , בגוגל הסיקו שגם ככה 70% מההתקשרויות לעסקים נעשה היישר מתוצאות החיפוש והחלו לשווק פרסומות שמיועדות לפלח שוק זה. שירות זה מחליף את מודעות הטקסט הסטנדרטיות שאיפשרו תוסף שיחות וכעת ניתן לפרסם מספר טלפון באופן בולט ונגיש יותר דבר בגוגל מאמינים יגדיל עוד יותר את אחוז המתקשרים לעסקים ברשת.

הפרסומת החדשה תופיע אך ורק על מכשירי סלולר חכמים התומכים בשיחות מהדרכים ותשרת חברות גדולות ונותני שירותים שמעריכים שיחה על פני קליק אל תוך האתר , אפשרות זו עדיין חדשה ורבים לא עושים בה שימוש דבר שמוריד את ערך ההופעה של המספר (מספר נמוך של מתחרים על שטח פרסום) ובאותה העת מקצר את הדרך אל עבר המרה , כלומר אם האתר שלכם מוביל את הלקוח לכדי ביצוע טלפון הרי שניתן לקצר הליכים באמצעות פרסומת זו ולשמור על יחסי המרה גבוההים בהרבה , העובדה שניתן לדחוף את הגולש לפעולה מיידית מאפשרת הגעה לטווח לקוחות רחב יותר והשגה של מספר פניות גדול בהרבה.

קמפיין שיחות בגוגל אדוורדס

אז לאילו עסקים "קמפיין שיחות בלבד" מתאים?

יש עסקים שפרסומות מסוג זה מתאימים עבורם כמו כפפה ליד : חברות ביטוח , עסקי גרירה , שירותי חירום ורבים אחרים יהנו מלקוחות ייחודיים ברמה גבוהה במיוחד מאחר ובזמנים בהם יש צורך דחוף אין זמן לבירורים והשירות הקרוב ביותר יזכה בעבודה הרלוונטית , בעוד תחומים רבים מצריכים משא ומתן או הגעה למיקום פיזי לאיסוף מוצר הרי שנותני שירותים כפי שתיארנו מספקים שירות באמצעות הטלפון או בהגעה אל הלקוח וכאשר הם מפעילים פרסום מדויק מסוג זה הרי שהם זוכים בליבו של הלקוח באופן מיידי.

באופן די מכליל ניתן לומר שכל מי שמשתמש כיום בתוסף השיחות של מודעות החיפוש של גוגל יהנה משירות השיחות החדש אך יש צורך במעט אופטימיזציה כדי לא לסבול מהפסדים , חברות גדולות המספקות שירותים רבים אינם רוצות שתחת השם שלהם בכל חיפוש יופיע מספר טלפון שעליו יקליקו כל אותם משתמשים שכבר מנויים לשירותי החברה לכן יש צורך במיקוד מדויק לחיפושים השונים ולאופנים בהם תוצג המודעה כך שרק אילו שרוצים לפנות למחלקת המכירות באתר יגיעו אל המודעה ועל ידי כך לשמור על יחסי המרה גבוהים אך גם צודקים.

מסך בחירת קמפיין "שיחות בלבד":הוספת קמפיין פרסום לסלולרי

הכלי המדהים הזה אמנם יכול לעשות עבודה נהדרת אך יש לו מגבלה שמקשה על ניהול ואופטימיזציה של תוצאות הקמפיין , מאחר ונוצרה דרישה לשירות הקלק לשיחה ממכשירי הסלולר גוגל אכן סיפקו תחילה את המענה באמצעות תוסף מודעה וכבר מאז מספק למפרסמים מחסור בנתונים מאחר ולא ניתן לקבוע יעד או לעקוב אחר כמות השיחות שהתקבלו כתוצאה מהפרסומת דבר שמקשה על היכולת של המפרסם לשפר את מיקומי המודעה או להתאים טוב יותר את תוכן המודעה לקהל הלקוחות שלו. לא הבנתם? נסביר שניתן לראות את כמות המרות ואף את יחס ההמרות אך לא נוכל לדעת היכן ולאילו חיפושים הן הגיבו בצורה הטובה ביותר , ניתן אמנם ליצור מודעה לכל מילת מפתח אך הדבר עושה חיים קשים עד בלתי אפשריים למנהלי הקמפיין.

מה הביג דיל תשאלו? בהנחה ומתקבלים בכל חודש 100 שיחות ומתוכם 40 נמשכיםלמעלה מ2 דקות – כלומר שיחות טובות שקרוב לודאי השלימו רכישה או הזמנת שירות , 40 שיחות שנמשכו מספר שניות ו20 שיחות שכלל לא חיפשו לקנות אלא רצו לשאול שאלה שלא בהכרח רלוונטית – אנו נרצה לדעת מהיכן כל שיחה כזו הגיע כדי לנטרל נזקים ומקורות שאינם יעילים , המידע הזה זמין לגוגל אך נכון לעכשיו היא לא ממהרת לשחרר אותו לציבור מאחר והתמורה המוערכת לגוגל במודעות שיחה בסלולרי עומד על 4 בליון דולר!! לא פחות.

ניתוח שיחות שנעשה על ידי חברת marchex שמספקת כלים למפרסמים על גבי הפלטפורמה שלה מציג נתון מעניין 36% מהשיחות המגיעות מתוסף השיחה או מקמפיין שיחות בלבד נמשך זמן קצר במיוחד 30% מתעניינים בשירות ללקוחות כלומר לקוחות קיימים המחפשים מענה על שאלות ונתקלו במודעת שיחה ולחצו לחיוג דבר שגורם להפסד מיידי לחברה , 15% מהשיחות הם שיחות חוזרות מאנשים שכבר חייגו לחברה בעבר ורצו לקבל פרטים נוספים או הגיעו לכדי החלטה ורק 19% מהפניות באמצעות מודעות אילו מופנים למחלקת רכש , זאת אומרת אחד לחמישה פונה כדי לבקש את השירות הרלוונטי.

החברה מציגה כלי חדש שעונה על בעיה זו , צפו בסרטון:

הערכות מדברות על חיסכון אדיר של עד 50% בעלויות במידה וניתן לברור את מילות המפתח המועילות ולהשהות את מילות המפתח הבעיתיות ולכן כלי זה הופך למשמעותי ביותר לחברות גדולות שמשקיעות תקציבים גדולים במיוחד בקמפיינים באופן שוטף מסביב לשנה , לקוחות קטנים וסוכנויות בינוניות יכולות לוותר על התענוג אך יצטרו ללכת על בטוח , והמשמעות לכך היא להציב את המודעות באופן זהיר ורק במקומות בהם מילת המפתח מלווה בזנב ארוך שיכול לתת לנו אינדיקציה שהאדם המתקשר אכן נמצא בשלב צריכת השירותים לא לפני כן וכמובן לא לאחר מכן , לדוגמה:

בקמפיין שמטרתו השגת לקוחות חדשים עבור שיווק אתרי מג'נטו נבחר במילת מפתח ארוכה כדוגמת "ניהול קמפיין ממומן בגוגל לאתרי מג'נטו" – מחפש ערך זה בכללותו נמצא במקום מוחלט בו הוא יודע מה הוא מחפש וכמובן שהוא צריך סוכנות מקצועית שתנהל את הקמפיין עבורו תוך שמירה על הערך כביטוי שישמור לנו על המשמעות של שורת החיפוש , מה הרווחנו מכך? יצרנו מודעה שלא תתאים בשום אופן לאדם ממוצע שרק מברר על הנושא וכומבן שניטרלנו לקוחות קיימים שכבר לא יחפשו חיפוש דומה שוב.

לסיכום , כלי נהדר. אך השימוש מורכב ויש לעשות שימוש בעזרים חיצוניים לצד השקעה של מחשבה באסטרטגיה ואפיון מדוקדק לפני שימוש בפורמט קמפיין זה.

לקמפיין שיווק בגוגל

2 thoughts on “קמפיין שיחות – לאילו עסקים זה משתלם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *