מבנה תג כותרת אידיאלי עבור אתרי מסחר אלקטרוני

רבים מבעלי החנויות הווירטואליות ברשת עושים זאת בשימוש עם מערכת אתר מג'נטו וכאשר הם מגיעים לנקודה בה הם רוצים קידום אורגני בגוגל הם מבינים שעליהם לתייג את האתר כנדרש אבל אף אחד לא באמת יודע האם יש הבדל בין קידום של אתר ממוצע לבין קידום של אתר מכירות. האם יש צורך בתגיות עם שם המוצר או שאולי ניתן לעשות שימוש בתגיות של הקטגוריה או המותג? כאשר אנו רוצים לבדוק אילו תגיות כותרת יובילו אלינו כמה שיותר תנועה שתתורגם מאוחר יותר לכסף.

מנקודת מבטם של מפתחי האתרים ניתן לאפשר במבנה תג כותרת (H1) גם מילות קידום שמכילות חלקים שונים שמופיעות בשורת הכתובת וכמובן ששימוש בתגיות כותרת כדוגמת H2 בחלקים שונים של תפריט הצד ובתחתית האתר יעשו את עבודתם בדומה לכל אתר רגיל אך מנקודת מבטם של מקדמי האתרים שעוסקים במג'נטו יש מבנה אופטימלי שנכון יותר עבור אתרי מכירות , מבנה זה אינו כולל תגיות כותרת רבות ואינו מאפשר לתייג חלקים שונים של כתובת האתר.

הצורך במבנה מותאם לקידום אתרים במג'נטו חיוני כדי למנוע חלוקה של דירוג החוזק של כותרת H1 משמעותיות באתר , כלומר אם אתם מוצאים את עצמכם יוצרים כמה כותרות במוצר אחד ייתכן שתרצו לפצל את את המוצר לשניים ולתת לכל אחד מהם כתובת משל עצמו כך שחוזק הכותרת ישאר משמעותי , דוגמה לבעיה היא בכותרת של תפריט הצד בו רבים נוהגים לאפשר חיפוש באתר ומעליו כותרת "חיפוש" מתוייג H2. תג כותרת זו מופיעה כעת בכל האתר ופוגעת בכל שאר תגיות הכותרת במוצרים ובתכנים אחרים ומשפיע לרעה על ביצועי הקידום שהרי מבחינת גוגל יש הבנה שאתם מוכרים מוצר שכלל אינו רלוונטי לאתר כולו.

טוב אז הבנתם שיש מורכבות בקידום של אתר מכירות אבל עכשיו מה הלאה , איך עושים את זה נכון? כמה טיפים לאתרי מג'נטו רגילים כלומר אם יש ברשותכם אתר שעוצב באופן ייחודי ייתכן ותצטרכו לשקול את המובא כאן בדרכים שונות:

עמוד הבית

H1: כותרת האתר לרוב לוגו האתר

H2: כותרת שתופיע בעמוד הבית בלבד , טקסט המתאר אתכם באור חיובי (דירוג חיובי לאתר , הופעה בתקשורת וכו) ובמידה ויש לכם מספר מוצרים שחשוב לכם להדגיש זה המקום לעשות זאת.

H3: עדיף להשאיר ריק

H4: עדיף להשאיר ריק

H5: עדיף להשאיר ריק

H6: עדיף להשאיר ריק

עמודי קטגורוית 

H1: כותרת הקטגוריה / קטגוריות משנה על פי היררכיה

H2: כותרות של המוצרים בקטגוריה

H3: עדיף להשאיר ריק

H4: עדיף להשאיר ריק

H5: עדיף להשאיר ריק

H6: עדיף להשאיר ריק

עמודי מוצר

H1: שם המוצר / לפעמים הוספת המותג עוזרת

H2: תג זה שמור לכותרות בתוך תיאור המוצר , מדובר לרוב על מוצרים שיש להם תכונות שונות שנרצה להדגיש וכל תכונה כזו נתייג ככותרת.

H3: עדיף להשאיר ריק

H4: עדיף להשאיר ריק

H5: עדיף להשאיר ריק

H6: עדיף להשאיר ריק

עמודי מערכת ניהול התוכן

H1: כותרת עמודי הניהול

H2: אם ישנם איזורי טקסט ארוכים יש לתייג כותרות רלוונטיות.

H3: עדיף להשאיר ריק

H4: עדיף להשאיר ריק

H5: עדיף להשאיר ריק

H6: עדיף להשאיר ריק

יש לזכור שבאתרי מסחר מעבר לרצון לקידום אורגני יש צורך משמעותי ביצירת חווית משתמש ודבר זה לפעמים מצריך הצגת תכנים שונים ככותרת אף אם הם אינם בעלי ערך קידומי וזאת כדי לשפר את האופן בה הלקוחות קוראים את המאפיינים של המוצרים שתמכרו , לדוגמה ניתן לבחור להפוך משפט לכותרת כאשר זה עונה על שאלות רלוונטיות שאנשים כלל לא מחפשים. כאשר מכירת מוצרים היא היעד המוביל באתר צריך לזכור שקידום אמנם יכול להוסיף תנועה באתר אך אם הם לא יתמצאו באתר גם רכישה לא תתבצע.

ניתן תמיד לעשות פעולות קידומיות לדוגמה שימוש בתמונות הרבות באתר על ידי הגדרות של ALT tag וביצוע קידום ללא פגיעה בחוויות המשתמש , ויצירתיות תמיד עושה את ההבדל.

לקבלת הצעת קידום אתר מג'נטו

One thought on “מבנה תג כותרת אידיאלי עבור אתרי מסחר אלקטרוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *